Не буде перебільшенням сказати, що екологічна ситуація в сучасному світі близька до критичної. Технічна озброєність суспільства збільшує можливості людини, але негативно позначається на стані навколишнього середовища. Проблеми екології з кожним днем стають гостріші, а необхідність їх вирішувати вимагає негайного реагування.
Забруднення атмосфери вихлопними газами двигунів внутрішнього згоряння - актуальне явище в будь-якому більш-менш великому населеному пункті. Спільно з продуктами діяльності промислових підприємств, які обслуговують зростаючі потреби людей, шкідливі викиди знижують якість повітря і роблять його небезпечним для здоров'я людини. Крім того, перенасичення атмосфери різними хімічними речовинами веде до знищення тисяч видів рослин і тварин, часткового порушення озонового шару, глобального потепління та інших катаклізмів планетарного масштабу.
Запобігти або загальмувати згубні для екології наслідки науково-технічного прогресу можна за допомогою новітніх технологій. Однією з найбільш перспективних розробок в сфері захисту навколишнього середовища стала система SCR, створена німецькими вченими. Ця технологія дозволяє на 90% очистити вихлопні гази дизельних двигунів від шкідливих оксидів. Сьогодні системою SCR оснащені практично всі дизельні легкові та вантажні автомобілі в Європі і велика кількість українського великовантажного транспорту. Завдяки цьому викиди таких авто відповідають екологічним стандартам Євро 4, Євро 5 та Євро 6.
В технології SCR використовується реагент AdBlue® - спеціальний рідкий реагент, що складається з високоочищеної сечовини та деіонізованої води. Вступаючи в хімічну реакцію з оксидами азоту у відпрацьованих газах, AdBlue® перетворює їх в чистий азот і воду. AdBlue® впорскується в строго дозованій кількості в потік відпрацьованих газів, в результаті чого відбувається хімічна реакція перетворення шкідливих оксидів азоту (NOx) з вихлопних газів дизельного двигуна в нешкідливі речовини: азот і водяну пару, що в значній мірі знижує викиди оксидів азоту (NOx), які є основним джерелом забруднення атмосфери і призводять до утворення смогу в містах. AdBlue® дозволяє знизити вміст оксидів азоту (NOx) в вихлопі дизельних двигунів на 90%.
Технічний термін AdBlue® - Aus 32 (Aqueous Urea Solution 32%) перекладається як "32% водний розчин сечовини". Термін застосовується до рідини яку використовують в системах SCR (Селективна каталітична нейтралізація) для очищення вихлопних газів дизельних двигунів.
Реагент AdBlue® повинен відповідати німецькому стандарту DIN 70070 або європейському ISO 22241, а його якісні характеристики порівнюють із документами VDA .
VDA — це Асоціація автомобільної промисловості Німеччини, якій належить торгова марка AdBlue® і яка видає ліцензії виробникам цієї рідини.
В Європі AdBlue® виробляється на заводах в Німеччині, Польщі, Австрії, Норвегії, Литві, Білорусії, України.